Bir Metin Kaleme Almak

Bir metin oluşturmak ilk başlarda zor olsa dahi daha sonra deneyim kazandıkça basit gelmeye başlıyor. Fakat ne kadar deneyiminiz olursa olsun ilk cümleyi yazmak her zaman zordur. Bazen saatlerce düşünürsünüz konuya nasıl giriş yapacağınızı. İlham perisi size uğramadan önce tüm yazarları dolaşıp en son size gelir. İlk cümleden sonra kaleminiz kağıt üzerinde akmaya başlar ve metniniz ortaya çıkar. Tabii ki bir ön hazırlık yapmanız gerekli. Kafanızda taslağı oturtmuş, kaynak taraması yapmış, notlarınızı gözden geçirmiş olmanız gerekmektedir. Metin tamamlandığında size kusursuz görünmektedir. Birkaç hafta hatta birkaç gün sonra tekrar okuduğunuzda metindeki yazım yanlışlarını ve aksak yönleri görmeye başlayacaksınız. Ayrıca yazınızı birkaç kişiye yollayarak hem onların gözden geçirerek hataları bulmalarını isteyebilir hem de yazı hakkında görüşlerini öğrenebilirsiniz. Oluşturduğunuz metnin üslubu sizi yansıtır bu yüzden seçtiğiniz kelimelere ve cümle yapısına dikkat etmelisiniz. Birçoğunuzun bildiği gibi bu sabah bir yazım yayımlandı. Haziran ortasından beri heyecanla bugünü bekledim. 5 sayfalık biyografi için yaklaşık 2 haftalık bir çalışma yaptım. Daha önce 2 yazım yayımlandı ama bu sefer farklıydı benim için. Hem ilk kez bir biyografi çalıştım hem de yazı uluslararası tanınan bir sitede İngilizce olarak yayımlandı. Yayımlayan sevgili büyüğüm benim için "iyi bir tarih öğrencisi ve donanma tutkunu" tabirini kullanmış. Bu iltifata nail olmak benim için ne büyük bir onur bilemezsiniz. Sosyal medya üzerinden paylaşım yapınca kaç kişinin okuduğunu ve eleştiri/yorumlarını anlık olarak görebiliyorsunuz. Fakat bir dergi ya da sitede yazının çıkınca "Acaba insanlar okudular mı? Acaba bu yazı hakkında ne düşündüler?" gibi sorular uzun süre aklınızı kurcalıyor. Konusu ne olursa olsun bir ürün ortaya koymak, bir eser yaratmak güzel şey. Tek ihtiyacınız bir kalem, bir kağıt ve biraz cesaret.

Yorumlar

Popüler Yayınlar